בשבוע שעבר התפרסמה כתבה בתוכנית "ברקוד" אודות המלון הישראלי הראשון בזנזיבר, שנבנה על ידי קבוצת ההשקעות הישראלית RM בשיתוף יזם המלונאות וסגן נשיא התאחדות המלונאות בישראל, מר אבי אגאג'ני. במסגרת הפרויקט, RM GROUP תשקיע באותם התנאים של המשקיעים בכ-25% מהפרויקט וכלל יחידות הנופש יהיו רשומות על שמות המשקיעים בטאבו. הצמיחה האדירה של האי, מחסור בחדרי מלון וכל הדברים שהובילו לכך שההזדמנות הפכה לאטרקטיבית ביותר בשוק הנדל"ן – בכתבה.
כוח עבודה זול ועלויות תפעול נמוכות במיוחד לצד מחירי מלונאות מערביים: זהו סוד ההצלחה של המלון הישראלי הראשון בזנזיבר. האי, נמצא בשנים האחרונות בעיצומה של תנופת תיירות, בין היתר בזכות התפתחות התשתיות, עידוד השקעה מצד השלטונות ופתיחתם של מלונות יוקרה על ידי רשתות בינלאומיות מובילות כמו ריץ' קרלטון והילטון. בנוסף, נהנה האי מעונת תיירות ארוכה במיוחד. בשונה מיעדים מבוקשים בעולם כמו תאילנד והפיליפינים, בזנזיבר עונת התיירות נמשכת 10 חודשים בשנה ובשנים האחרונות חלה עלייה שנתית ממוצעת של כ-28% במספר התיירים הנכנסים אליו.
נכתב בשיתוף RM GROUP חברת השקעות אשר חלוצה בהשקעות בזנזיבר
מחסור אדיר ביחידות נופש באי מייצר הזדמנות נדל"נית להחזר ההשקעה תוך כ-6 שנים בלבד
המלון שייבנה על רצועת חוף פונגווה, מהרצועות הפופולריות ביותר באי במיוחד על ידי זוגות המגיעים לירח דבש, כולל 52 יחידות נופש בגדלים שונים, עם מגוון שירותים כמו מרכז ספא, בריכה ומסעדה לרווחת האורחים. תוך זמן קצר יחסית מכרה RM GROUP כמעט את כלל היחידות במלון, שבנייתו צפויה להסתיים בתוך כשנה וחצי, והרווח השנתי הצפוי למשקיעים עומד על כ-14-18% מההכנסות הכוללות של המלון והחזר השקעה תוך כ-6 שנים בלבד. בנוסף, ייהנו המשקיעים במלון משבוע נופש מידי שנה ללא עלות בסוג היחידה אותה רכשו.
בעלי RM GROUP שמנהלים בהצלחה בשנים האחרונות מאות השקעות נדל"ן בזנזיבר עבור משקיעים ישראלים, נבחרו בשנה החולפת לרשימת אנשי השנה בענף הנדל"ן ע"י ערוץ 13 ובכנסי ההשקעות שעורכים בעלי החברה משתתפים אלפי ישראלים מדי שנה. הפרויקט בזנזיבר זכה לחשיפה תקשורתית באתרי החדשות והטלוויזיה הודות לכך שבשונה מהשקעה ביחידות נופש בקפריסין ובתי מלון שונים בעולם שמתחילות ממיליון ₪, מאפשר יחידת נופש מניבה בסכומים נמוכים יותר עם פוטנציאל רווח אדיר. בדומה להשקעות נוספות אותן מנהלת החברה בחו"ל וכחלק מהמודל העסקי שלה, היא שותפה בפרויקט עצמו ומחזיקה ב-25% מהמלון, ובכך מייצרת זהות אינטרסים מלאה עם המשקיעים שלה.
בימים אלו מציעה החברה יחידות נופש אחרונות שיירשמו ישירות על שם הבעלים שלהן בהשקעה של החל מ-180,000 דולר בלבד.