יום ראשון   |   6 אוקטובר    |   
דף הבית / מהרשת / כך משפיעה Airbnb על תחום המלונאות

כך משפיעה Airbnb על תחום המלונאות

בעוד שבעבר, אדם אשר היה מעוניין לצאת לחופשה בחו"ל או אפילו בארץ, היה נדרש לגשת למשרד נסיעות, להרים טלפונים רבים ועוד, על מנת לסגור את החופשה הרלוונטית עבורו, הרי שכיום המציאות הדיגיטלית המתקדמת, מציעה לכל אדם לסגור לעצמו חופשה, בכל מקום שרק ירצה ובכל סגנון שרק ירצה, בצורה קלה ונוחה, מבלי לצאת מהבית. כתוצאה מהמציאות הדיגיטלית המתקדמת, המאפשרת לכל אדם למצוא דירות נופש או כל מתחם אירוח אחר לחופשה שלו, על פני בתי מלון, גורמת נזק כלכלי משמעותי לבתי המלון.

חידושים בתחום התיירות והנופש

באינטרנט ניתן למצוא כיום קהילות וירטואליות רבות בכל תחום. גם בתחום המלונאות והאירוח, ניתן למצוא דירוגים שונים בקהילות הללו אודות בתי מלון, דירות נופש ועוד. כיום כל בית מלון, בית הארחה, דירת נופש או צימר מכירים בכך שבכדי שיבחרו בהם יותר אנשים, הם ידרשו להיות מדורגים בדירוג כמה שיותר גבוה בפלטפורמות הרלוונטיות. מעבר לכך, Airbnb אשר מאפשרת לכל אדם שמעוניין לצאת לחופשה כלשהי, למצוא את דירת הנופש הרלוונטית לצרכיו בקלות ובנוחות, גורמת לכך שלא מעט אנשים מעדיפים לנטוש את בתי המלון לטובת אלטרנטיבות אחרות זולות יותר. אין ספק שהמציאות הדיגיטלית המתקדמת שאנו חיים בה, יצרה תחרותיות רבה בקרב מלונות על בחירתם של התיירים בהם. תחרותיות זו לא פעם הובילה להורדת מחירים ויצירת מבצעים אטרקטיביים על חופשות, גם במלונות יוקרה.

כיצד מתמודדים בענף המלונאות עם המציאות הדיגיטלית המתקדמת

בעלי מלונות רבים מוצאים את עצמם מייצרים את חוויות האירוח והנופש הטובות ביותר עבור כלל הנופשים המגיעים אליהם וזאת על מנת שחוות דעתם תהיה חיובית והם ידורגו במקום גבוה יותר בדיגיטל, על פני מלונות אחרים. כמו כן, מלונות משדרגים את עצמם מבחינת כל מה שהם מציעים לנופש, מבחינת עיצוב ומבחינת יוקרה וזאת בכדי שיבחרו בהם על פני אחרים. בעלי בתי המלון כיום משווקים את בית המלון בצורה חכמה, בדיגיטל ויוצרים קשר עם קהל הלקוחות הפוטנציאלי שלהם באמצעות המדיה.

אין ספק שהמציאות של ענף המלונאות כיום איננה דומה למה שהייתה לפני עידן הדיגיטלי ולכן, על בעלי בתי המלון להיות קשובים למציאות זו, על מנת להיות נבחרים על ידי קהל לקוחות גדול.

דילוג לתוכן