אמזון הופכת להיות אתר הסחר האלקטרוני הפופולרי בעולם (אם לא הפכה כבר להיות מס' 1) ובקרוב אמזון גם תגיע לישראל מה שיפתח את השער לרכישת ישראליות רבות בכמויות שלא היכרתם. לאלה מכם המעוניינים לשווק מוצרים דרך אמזון או כבר עושים זאת, אתם ודאי מכירים את החשיבות של תמונת המוצרים וכיצד היא משפיעה על המכירות.
ההשפעה של תמונת המוצר על המכירות:
כל משווק באמזון מכיר בחשיבות של תמונות המוכרות את המוצר. ישנן כל מיני סוגים של תמונות, אולם כאשר מדובר בסחר אלקטרוני ועוד בזירה תחרותית כמו אמזון, סביר להניח שכדי להיות שחקן משמעותי במגרש המשחקים הזה אתם תצטרכו גם לשחק כמו גדולים. תמונה של מוצר שצולמה באייפון בצורה מזלזלת עשויה לגרום לכם להיראות כמו מוכר פרטי או חנות לא מקצועית מה שישפיע על הביטחון של הרוכשים שלכם לקנות מכם. יתרה מכך – תמונה מקצועית, המשקפת היטב את המוצר או את הרגש שהוא מספק ללקוח – עשויה להניע את הלקוח לפעולה לרכוש את המוצר.
כיצד נבצע צילום מקצועי לאמזון בביתנו? והאם כדאי להזמין צלם מקצועי?
כדי להפיק תמונה מקצועית של המוצרים שלנו צריך קודם כל ציוד מקצועי. ציוד צילום מקצועי עולה לפחות 10 אלף שח (מי שמגיע מהתחום מכיר בזה וגם חובבי צילום מכירים בזה). ציוד איכותי שכזה יפיק תמונה איכותית ברזולוציה גובהה וגם תוכלו להשתמש בעדשות בהתאם לסוג המוצר, התאורה והרקע שבו מצלמים בכדי להפיק את התמונה הטובה והמקצועית ביותר. בדרך כלל תרצו לצלם את התמונות על רקע לבן ולכן כדאי להיעזר בציוד סטודיו נייד של צלם מקצועי או לצלם את המוצרים בסטודיו מקצועי אם אפשר. אם תרצו לצלם בבית תצטרכו להכין רקע לבן מתאים.
צילום מתקדם:
מלבד תמונות המוצרים על רקע לבן תוכלו לבצע תמונות קונספט מיוחדות המקשרות בין המוצר לרגש מסוים. לדוגמה במידה ואתם מוכרים צעצוע – צלמו תינוק/ילד בגיל המתאים המשחק עם הצעצוע ונהנה ממנו. מוכרים מחשב נייד? צלמו מישהו שעובד על המחשב ונהנה מהעבודה שלו. אם תצליחו להעביר את הרגש דרך התמונות שלכם אין ספק תוכלו לשפר את המכירות בחנות אמזון שלכם.