יום רביעי   |   19 יוני    |   
דף הבית / מהרשת / הפיתוח הישראלי שמאפשר לכם לטוס במטוסים פרטיים במחיר של מחלקת עסקים

הפיתוח הישראלי שמאפשר לכם לטוס במטוסים פרטיים במחיר של מחלקת עסקים

טיסה במטוס פרטי היא חלום של רבים מאיתנו. בלי פקקים, תורים, צפיפות, עיקובים בטיסה או בדיקות ביטחוניות ארוכות. להגיע ישירות למטוס 15 דקות לפני ההמראה ולהנות מהשרות הטוב ביותר כל הדרך אל היעד.

אין ספק שטיסה במטוס פרטי היא הדרך האולטימטיבית להגיע אל היעד, ובשביל תג מחיר התחלתי של כמה עשרות מליוני דולרים למטוס או עשרות אלפי דולרים לטיסה החלום הזה יכול להפוך למציאות. אבל, למרות תג המחיר הגבוה, הלקוחות האמידים והשוק המשגשג, ישנה בעיה אמיתית שאיתה מתמודדות כל חברות התעופה הפרטיות באופן יום יומי, ואותה הבעיה אפשרה לחברה ישראלית יצירתית לפתח פתרון שמאפשר למאות מליוני אנשים ברחבי העולם להנות מגישה למטוסי מנהלים.

שוק מטוסי המנהלים בארה“ב הוא מהחזק בעולם ולמעשה מהווה 75% מסך השוק העולמי עם למעלה מ-3 מליון טיסות כל שנה בשווי מוערך של $27 מיליארד דולר. הבעיה היא שכ-30% מסך הטיסות הללו הן טיסות ריקות לחלוטין, טיסות שמיצרות לחברות התעופה הפסדים עצומים של למעלה מ-$8 מיליארד דולר בשנה.

חברות התעופה הפרטיות נואשות למכור את הטיסות הללו, אפילו ע“י הורדת מחירים ב-75% ורק בכדי לכסות את עלויות האופרציה. אלדד ליברמן, ישראלי, החי בארה“ב ובעל וותק של 12 שנה בתחום מטוסי המנהלים טוען: ”בעיית הטיסות הריקות היא בעיה כואבת ואמיתית, אתה מסוגל למצוא את עצמך עובד על מסלול טיסה של לקוח ומפסיד את כל הרווח בגלל שהטיסה חזור הייתה ריקה, לא מדובר על כמה עשרות דולרים בודדים, במקרים מסויימים ההפסד יכול להגיע גם למאות אלפי דולרים“.

הסיבה להפסדים מונעת משני גורמים עיקריים, הסיבוך שבהזמנת הטיסה, וקהל היעד המצומצם. ההנחה של רוב האנשים בארצות הברית היא שהשרות יקר מידי ומסובך מידי, ואכן טיסה ריקה אומנם זולה משמעותית מטיסת צ‘רטר, אך עדיין מדובר בסכום של עשרות אלפי דולרים ובתהליך הזמנה ארוך ומייגע שיכול להימשך גם מספר ימים.

בדיוק על האתגר הזה חברה ישראלית ייצרה פיתוח טכנולוגי יצירתי שכבר פועל בארה“ב ומכניס לא מעט כסף. חברת Imperium Jets פיתחה מערכת שמאפשרת לחברות התיירות למכור טיסות במטוסי מנהלים למשתמשי קצה, והחל מ-2020 תאפשר למכור מושבים על מטוסים פרטיים במחיר דומה למחלקת עסקים וכך לפתוח את שוק מטוסי המנהלים לקהל הרחב.

”באמת שלא היה אפשרי לעשות זאת קודם לכן“ מספר לידור רווח, מנכ“ל החברה. ”הרשויות בארה“ב מאוד קפדניות בעיקר שזה מגיע לתחום התעופה, המערכת שיצרנו היא שילוב של טכנולוגיה מתקדמת יחד עם שינויים רגולטורים החדשים שאושרו על ידי איגוד התעופה האמריקאי ועליה ניכרת בדרישה מצד משתמשי הקצה, סוכני הנסיעות וחברות התעופה.“

המערכת של Imperium Jets מאפשרת לסוכנים לרכוש טיסה במטוס מנהלים, לחלק אותה לפי מספר המושבים ואז למכור אותה לקהל רחב של נוסעים במחיר נמוך יותר. ”בסוף המטרה היא לפתוח את שוק מטוסי המנהלים לקהל הרחב“ מוסיף מנכ“ל החברה, ”הרעיון מאוד פשוט, בעזרת חלוקת עלות הטיסה לפי מספר המושבים סוכני הנסיעות מסוגלים להגיע לקהל הרבה יותר רחב ורווחי, למעשה סוכני נסיעות מסוגלים לשלש את ההכנסות שלהם ובו בזמן לשדרג משמעותית את חווית הנוסע“.

החברה הוציאה את המוצר שלה לשוק לפני מספר חודשים וכבר נהנת ממכירות מוקדמות של מאות אלפי שקלים. שאלנו את מנכ“ל החברה לגבי החזון שאותו החברה רוצה להגשים: ”אין לנו ספק שבעתיד הקרוב טיסה במטוס מנהלים תהווה מציאות של כל אחד ואחת מאיתנו. המטרה שלנו היא לאפשר לנוסעים להזמין מושבים דרך חברות ענק כמו בוקינג, סקייסקנר, אקפסידה ועוד ענקיות תיירות  בכדי לפתוח את המוצר שלנו למאות מליוני משתמשים בכל חודש. אין סיבה ששוק מטוסי המנהלים יהיה מוגבל רק לקהל מצומצם, ובטח שהגבלתו רק מוסיפה לזיהום האוויר ולהפסדים של חברות התעופה. בקרוב אנשים יוכלו להנות מהנוחות, והחיסכון בזמן שטיסה במטוס מנהלים יהיה כמעט זהה לעלות מושב במחלקת עסקים“.

דילוג לתוכן