המטרו משנה את כללי המשחק: באזורים בהם ישנה תחנה של הרכבת הקלה ניתן להגיע תוך כ-10 ד' בלבד ללב ת"א והצפי הוא ששכונות המגורים הבאות ייבנו לצד הרכבת ויובילו את בעלי הקרקעות להרוויח משינוי הייעוד של הקרקע. "בסמוך לתחנת המטרו צפויות שכונות מגורים ומתחמי תעסוקה, לשם כך הקימו את התחנות", מספרים בענף. בינתיים, קרקעות באזור המרכז שלצד המטרו נמכרות מ-249,000 ₪ בלבד
מיליארדי שקלים הושקעו בפרויקט הגדול ביותר שנראה בישראל: בניית הרכבת הקלה, פרויקט, שמטרתו להוביל תושבים לאזורי התעסוקה והבילוי ברחבי הארץ. לאחר שמחירי הדירות באזורים בהם ישנן תחנות רכבת עלו משמעותית והפכו למבוקשים במיוחד, מספר הקרקעות לצד התחנות מצומצם במיוחד.
"אין שום סיכוי שלא ייבנו שכונות מגורים באזורים בהם נבנתה תחנת רכבת", מספרים בענף. "לשם כך בנו את התחנה, כדי שהיא תוביל את תושבי השכונות למרכזי הערים". נכון להיום, נותרו קרקעות פרטיות באזורים כמו ראשון לציון, בת ים וחולון בהן טרם בנו שכונות מגורים והצפי הוא ששכונות המגורים ייבנו בשנים הקרובות.
אחת מחברות הנדל"ן הגדולות בארץ, החלה לאחרונה לשווק קרקעות לצד תחנות הרכבת בערי המרכז אשר נמכרות מ-249,000 ₪ בלבד. החברה, מחזיקה בעשרות יחידות בלבד סביב תחנת המטרו וצפויה למכור אותן בשבועות הקרובים. הביקוש סביב תחנות הרכבת שוברים שיאים ומחירי הקרקעות צפויים לזנק במאות אחוזים.
לקבלת מידע על קרקע ליד הרכבת:
*הקרקע אינה זמינה לבנייה