יום שני   |   7 אוקטובר    |   
דף הבית / באנר ראשי / טיפים לסטארטאפ שיכינו אתכם להשקעה – מחקר

טיפים לסטארטאפ שיכינו אתכם להשקעה – מחקר

ליזמי סטארטאפ, רעיון טוב הוא רק ההתחלה. ברגע שלסטארטאפ הצעיר יש בידיים מוצר, תכנית ואפילו כמה לקוחות – בסופו של דבר הוא יצטרך לצאת לסבב מימון, על מנת לקבל "זריקה" של מזומן.

אבל איך יזמים צריכים להתנהל על מנת לקיים סבב מימון מוצלח?

כדי לעזור לכם, הכנו רשימה של טיפים לסטארטאפ שימקסמו את הסיכויים שלכם להשלים את סבב המיון ובנוסף – להבהיר כמה חוקים לא כתובים בהליך הפיצ'ינג למשקיעים הפוטנציאליים. בידיעה זו – נתחיל עם מחקר.

מחקר, מחקר, מחקר

עצה כללית מהאקסלרטור הממוצע היא שעדיף להפוך את הפיצ'ינג לרחב ככל האפשר, שפונה לאוכלוסיית המשקיעים הרחבה ביותר. אבל לפעמים עדיף לעשות מחקר, קודם לכן, ולהימנע מפיצ'ינג רחב.

למה? פיצ'ינג רחב בדרך כלל מוביל לדחיות רבות, שבמקרה של סטארטאפ חדש מוביל לפגיעה אישית ביזם ולגרום לו או לה להאמין שיש משהו לא בסדר בעסק. צריך לזכור – למשקיעים ולקרנות יש את הקריטריונים והעמדות שלהם, שלא אומרים שום דבר על כדאיות ושווי הסטארטאפ שלכם.

לכן, כדאי ליזם המתחיל לבצע מחקר ולגלות אלו סוגי משקיעים וקרנות יהיו מעוניינים בשירות או במוצר שלכם. בסופו של דבר זה יעבוד לטובתכם: משקיעים שמותאמים אליכם לא רק עוזרים מבחינת תזרים המזומנים, אלא גם בעזרה ועצה אסטרטגית.

דרך טובה ליצור ולבנות את הקשר הראשוני הזה עם המשקיע שיתאים לכם, הוא להציג בפניו את החולשות של הסטארטאפ – בהם הוא יכול לעזור ולחזק אתכם. הם עדיין בני אדם, בדיוק כמוכם.

האם אתם מוכנים?

עצה נוספת, שכדאי ליישם אפילו לפני תהליך המימון הראשוני, הוא לשבת ולשקול אם הסטארטאפ בכלל מוכן.

כדאי לברר אם אפשר להעביר את הסטראטאפ דרך אקסלרטור או אינקובטור, כדי לקבל הוכחת היתכנות יציבה יחסית וגישה לשותפים ומשקיעים. מעבר לכך, משקיעים רבים חשוב לדעת שהם משקיעים בסטארטאפ שעבר את התהליך הזה.

הבא בתור ברשימת טיפים לסטארטאפ שלנו, נביא לכם שיטות ודרכים לבנות מערכות יחסים עם המשקיעים הפוטנציאליים והקיימים שלכם – ואיך להציג בפניהם את הפיץ' שלכם.

 

כתבות נוספות: 
טיפים שכל סטארטאפיסט חייב לדעת – חלק ראשון: https://channel22.co.il/?p=13777 
טיפים שכל סטארטאפיסט חייב לדעת – חלק שני: https://channel22.co.il/?p=13879

דילוג לתוכן