משקיעים צריכים להתמקד בעסקים עם פוטנציאל ולהתעלם מעודף המידע היום יומי. רשמו – זהו הצעד הראשון לכיוון התנהלות כלכלית נכונה.
לא חסרים מקרים שבהם כתבה או אייטם חדשותי כזה או אחר הובילו משקיעים להחלטות השקעה גרועות. הסברה הבסיסית היא שכדי להיות משקיע חכם, צריך להיות עירני ואקטיבי באופן תמידי – ולעקוב אחר כל ההתפתחויות והעדכונים האקטואליים והכלכליים העכשוויים.
אבל העבודה האמיתית היא "להתעלם" משצף המידע, שברוב המקרים אינו חשוב או רלוונטי – ולהתמקד במטרה. בסופו של יום, עודף המידע מחביא את הידע האמיתי שצריך ומעבר לכך, מונע מהמשקיע להבין מה בעצם הוא עושה!
כמשקיע, עליך לזהות ולהשקיע בעסקים שיגיעו להצלחה או רווח מפתיע – לפני שהוא מגיע. זה עד כדי כך פשוט. הדבר הלא נכון לעשות הוא לתת לעודף המידע להציף אותך ולהתעסק בפתרונות פוליטיים שונים, או התעסקות בכלכלה העולמית. העולם פשוט גדול מדי.
כדי להיות משקיע טוב, צריך את המזג הנכון
כדי להגיע לתשואות נאות, צריך את המזג הנכון. חשוב להבחין – מזג הוא דבר שונה מ-ידע, אינטליגנציה, חוכמה, או יכולת הבחנה.
מה הוא מזג? מזג הוא סבלנות, היכולת והרצון להתמיד בתכנית ולהתעלם מרעשי הרקע – והיכולת הרגשית להפריד בין תנודות השוק לערך ריאלי.
משקיע מצליח הוא משקיע שיכול להישאר רגוע ועקבי. הוא צריך לדעת שלפעמים, כל מה שאפשר לעשות הוא פשוט לחכות ולראות מה הולך לקרות. משקיע ממוצע בדרך כלל ירגיש שהוא חייב לעשות "משהו" בכל זמן נתון, ולא להמתין. אבל המשקיעים הטובים ביותר שהרווח מגיעים לאלו שלא מפחדים לחכות לו.
שווי של מניות, לדוגמא, מושפע מפקטורים לטווח קצר כמו שמועות, חדשות, המצב הכלכלי, שינוי בהתנהגות אכלוסיית המשקיעים, מיסים וכו'.
אבל לאלו המשקיעים לטווח הבינוני או הארוך, רוב המידע הזה אינו שימושי או רלוונטי. המשקיע הממוצע יראה בכל המידע הזה כחשוב, שיש לעקוב אחריו – אבל הדבר הוא בזבוז זמן ומשאבים, שאפשר לנצל במקומות אחרים.
אם חוזרים למניות – אי אפשר באמת להבין טרנדים או מגמות בשוק ממבט יום יומי באינדקסים. רק מבט כל רבעון, או שנה, נותן תמונת מצב בעלת ערך. מעבר לכך – אם מסתכלים קדימה לטווח של 2-3 שנים, ניתן לזהות שינויים אמיתיים בכיוון וגודל השוק. מתן תשומת לב לגרפים היומיים הוא לא רק לא שימושי, הוא יכול לפגוע בתפיסתכם את ההשקעות שלכם.
אז מה כדאי לעשות כדי להגיע להתנהגות כלכלית נכונה?
קודם, עדיף להתעלם או לצמצם את כמות החדשות והעדכונים הכלכליים מהחיים שלכם ולהתמקד במטרת ההשקעה שלכם. צריך רק להסתכל בפורטפוליו שלכם – רוב הסיכויים שההשקעות המשמעותיות ביותר שלכם, בין אם מדובר ברווח או הפסד, הן תוצאה שלקח חודשים או שנים להגיע אליה.
מאמרים נוספים
- דף הבית
- חברות שיווק נדל"ן
- שיווק פרויקטים למגורים
- שיווק פרויקטים חדשים
- שיווק פרויקטים בנדל"ן
- לידים לנדל"ן
- לידים