לידים לעסקים הם כלי להגדלת מאגר הלקוחות של העסק, באמצעות איתור לקוחות פוטנציאליים
המתעניינים במוצר או השירות והנעתם להשארת פרטים בטופס באחד מהנכסים הדיגיטליים של החברה.
לאחר מכן, הפרטים מועברים לבית העסק, שצריך ליצור קשר עם אותם
לקוחות פוטנציאלים ולנסות לסגור עמם עסקה.
הלידים מקשרים את בעל העסק ללקוחות הרלוונטיים ביותר שלו
ולכן הם מועילים מאוד, גם אם הלקוח לא רכש על הליד הראשון שהשאיר.
אחד היתרונות הבולטים, הוא שניתן לחשב את העלות של כל ליד ואת ההחזר על ההשקעה שלו.
לידים חמים ולידים קרים-מה ההבדל?
לידים חמים מגיעים מאנשים שהתעניינו במוצר או בשירות שאתם מספקים והשאירו את פרטיהם באתר או בדף הנחיתה.
במידה ואתם מקבלים ליד חם, רצוי ליצור איתו קשר, כמה שיותר קרוב למועד השארת הליד, על מנת
לשפר את סיכויי סגירת העסקה, לפני שיסגור עם המתחרים שלכם.
לידים קרים לעומת זאת, הם אנשים שלא מתעניינים בשירות או במוצר שאתם מוכרים ויכול להיות אפילו שלא מכירים את העסק שלכם ולא שמעו עליו לפני.
ניתן להפוך לידים קרים לחמים באמצעות פנייה חוזרת אליהם
באמצעות שיווק מחדש, על ידי פנייה באמצעות מודעות או שליחת מייל, שיובילו אותם להשאיר פרטים מחדש.
איך קונים לידים לעסקים ואיך מטפלים בהם?
ניתן לרכוש לידים לעסק אצל חברות שיווק דיגיטלי ומשרדי פרסום המתמחים בהשגת לידים איכותיים, המכוונים לקהל הרלוונטי, מניעים לפעולה ומושכים את העין.
אותן חברות יבצעו עבורכם גם סינון ראשוני, מחיקת לידים כפולים, אימות הפרטים ואף יצרו קשר ראשוני עם הלקוח.
העסק מצידו, צריך לדאוג להשתמש בתסריט שיחה כשהוא יוצר קשר עם הליד
לדעת איך לטפל בהתנגדויות ולהשתמש במערכות דוגמת CRM, כל מנת ליצור קשר עם הלקוח בזמן
לא לשכוח לחזור אליו אם מבקש לשוחח במועד מאוחר יותר וכו'.
איפה אפשר להשיג לידים לעסקים באינטרנט?
קידום אורגני – לידים המגיעים כתוצאה מחיפוש בגוגל. מדובר בליד חם, מכיוון שלגולש יש כוונת רכישה.
פרסום בגוגל – הצגת מודעה לגולש המפנה לאתר
או לדף נחיתה להשארת פרטים, באמצעות קניית מילות מפתח שהגולש מחפש.
היות והגולש חיפש את המוצר או השירות, הוא מגיע עם כוונת קנייה ולכן מדובר בליד חם.
פרסום בפייסבוק – הצגת מודעות ממומנות ורלוונטיות לקהל יעד, שלא בהכרח מגיע עם כוונת קנייה.
קידום באאוטברין וטאבולה – כתבת תוכן ממומנת, המקודמת במגוון אתרים, שבסופה
הגולש יכול להשאיר פרטים לחזרה. היות והגולש מקבל די הרבה מידע על המוצר או השירות בכתבה, מדובר בליד די חם.
ניוזלטר- שליחת מיילים בעלי תוכן איכותי ובעל ערך ללקוחות פוטנציאלים שנרשמו אליו.