מהפכת ה-"Low Cost" הובילה לצמיחה אדירה בתיירות ולשגשוג של ענף המלונאות ברחבי העולם. מספר המטיילים בשנה החולפת חצה את רף 1.5 מיליארד התיירים והוביל משקיעים רבים להשקיע בפרויקטים של מלונאות. מהם היעדים המומלצים להשקעה וכיצד יכולים משקיעים פרטיים לקחת חלק באחד מהאפיקים הצומחים בעולם.
"למעלה מ-1.5 מיליארד תיירים בשנה": התחזקותו של מעמד הביניים במזרח הרחוק ומהפכת ה-Low Cost שהוזילה משמעותית את מחירי הטיסות הובילה לשגשוג ענף התיירות והפכה את ענף המלונאות לאטרקטיבי במיוחד בקרב משקיעים. עפ"י ההערכות, בעשור הקרוב מספר התיירים בעולם צפוי להגיע ל-1.8 מיליארד בשנה.
מהצמיחה בתיירות נהנות גם חברות סטארט-אפ, כך למשל, חברת Booking.com הפכה לאחת מחברות הסטארט-אפ המצליחות ביותר בעולם דרכה מתבצעות למעלה מחצי מיליארד הזמנות מדי שנה.
הצמיחה בענף צפויה להמשיך גם בשנים הקרובות: תהליך המודרניזציה במדינות מתפתחות, הגישה לאמצעים טכנולוגיים והתחרות הגדולה בענף התעופה, יגדילו את מספר המטיילים ויאפשרו גישה זולה משמעותית ליעדים שונים ברחבי העולם.
המרוויחים הגדולים: "יעדים טרופיים בהן הקרקעות וכוח העבודה זול במיוחד בעוד שההכנסות מגיעות מתיירים ממדינות מערביות ומפותחות"
בעוד שבמדינות מפותחות כמו בישראל מחירי הקרקע ועלויות הבנייה גבוהים במיוחד ודורשים השקעה של עשרות ואף מאות מיליוני שקלים לבניית פרויקט מלונאות, היעדים הטרופיים במדינות מתפתחות מספקים פוטנציאל אדיר עבור יזמי התיירות. "יעדים תיירותיים כמו זנזיבר נהנים מכמות גדולה מאד של תיירים אשר משלמים מחירי לינה גבוהים בעוד שעלות הקרקע והבנייה באי האפריקאי זולים במיוחד", מסביר מתן פרטמן, מבעלי RM GROUP.
"ממחקר מקיף שערכנו, בזנזיבר ישנן 10 חודשי תיירות, לעומת תאילנד למשל, בהן עונת התיירות נמשכת כ-6 חודשים בשנה בלבד. כמו כן, התיירות באי צומחת ב-28% מדי שנה לעומת צמיחה של כ-5% בשנה במספר חדרי המלון באי. כל הנתונים האלו תורמים לכך שהתפוסה גבוהה בבית המלון." מוסיף פרטמן.
בעקבות הביקוש מצד משקיעים החברה הגדילה את שטח המלון ורכשה כ-130 דונמים נוספים לבניית מלונות באי
העובדה שמדובר במלון הישראלי הראשון באי המרהיב הובילה לחשיפה תקשורתית אדירה של הפרויקט ולביקוש גבוה במיוחד מצד משקיעים ובחברה קיבלו החלטה להגדיל את שטח המלון ולרכוש כ-130 דונמים נוספים באי, כאשר החברה עצמה משקיעה ב-25% מהפרויקט באותם התנאים של המשקיעים במטרה לשמור על זהות אינטרסים.
לאחרונה, החלו העבודות בשטח ובחברה הודיעו שנותרו כ-3 חדרי אירוח בלבד אשר יימכרו למשקיעים, כאשר עלות יחידת הנופש הינה החל מ-180,000 דולר. המשקיעים בפרויקט ייהנו מהכנסות המלון, שינוהל ע"י יזם המלונאות אבי אגאג'ני, בנוסף יהנו משבוע בשנה בו יוכלו לשהות ביחידת הנופש שלהם באי, שנבנה על קו החוף היפה בעולם.