יום שני   |   7 אוקטובר    |   
דף הבית / רכב / הרכב הראשון בישראל: כל הפרטים על המכונית החשמלית של פורשה שנחתה בארץ

הרכב הראשון בישראל: כל הפרטים על המכונית החשמלית של פורשה שנחתה בארץ

אם יש משהו שאנו הישראלים אוהבים הוא חדשנות וקדמה טכנולוגית. אנו מומחים בזה אך גם אוהבים לראות את הקדמה הטכנולוגית מהצד השני, לא רק של מי שממציא אותה אלא גם נהנה ממנה. לאחרונה נחתה בארץ אחת המכוניות החשמליות הכי מעניינות ומרתקות בעולם שיצרה הייפ רציני ברשתות החברתיות וברחבי האינטרנט בכלל – הפורשה טאייקאן. בעוד העולם עדיין בוחן את המעבר ההדרגתי למכוניות חשמליות, הרי שגם בישראל הנושא הולך ומתפתח וכעת נחתו 2 גרסאות של המכונית היוקרתית כאשר אין ספק כי מדובר בפתיחת הדלק לעשרות מכוניות חדשות מסוג זה שהולכות לחרוך את הכבישים בישראל בקרוב.

הרכב הראשון בישראל: כל הפרטים על המכונית החשמלית של פורשה שנחתה בארץ

 

ההשוואה בין מכונית חשמלית לבנזין:

כבר כמה שנים טובות שאנשים מנסים לעשות את ההשוואה בין מכונית חשמלית לבין בנזין. מטבע הדברים כאשר 2 שחקניות עולות על המגרש ומתחרות זו בזו אנשים יבצעו את ההשוואה שלהם למה עדיף להם. הפרמטרים שנבחנו בדרך כלל היו קודם כל העלויות של הרכבים וההוצאות השוטפות עליהם. לאחר מכן רמת הבטיחות של הרכבים ולבסוף המדד של איכות הסביבה. כלומר מצד אחד למכוניות החשמליות יש יתרונות רבים כמו מנוע שקט מאוד, העלויות של החשמל בהטענת הרכב אמורות להיות פחותות מעלויות הדלק והוא אפילו ידידותי יותר לסביבה שכן הוא אינו פולט עשן ופחות מזהם את הסביבה. היכן הבעיה? מכוניות אלה לרוב יותר יקרות, חלקי החילוף שלהן יותר יקרות, אין מבחר גדול מספיק ואנשים מפחדים מדברים חדשים. מהפחד שמא מכונית חשמלית תתקלקל כמו כל מוצר חשמלי אחר ופתאום תתקע באמצע הדרך בשל בעיה חשמלית, שמא לא יהיה להם היכן להטעין את הרכב כיוון שיש תחנות דלק עבור בנזין וסולר אבל מעטות תחנות הדלק לרכבים חשמליים ועוד.

קצת על הפורשה טאייקאן:

אחת מפורצות הדרך שאמורות להיות בתחום המכוניות החשמליות בישראל היא פורשה טאייקאן, הנחשבת למכונית ספורט יוקרתית במונחים ישראלים. היא הוצגה לראשונה בתערוכת פרנקפורט בשנת 2019 ולאחרונה הגיעו 2 מכוניות מסוג זה לישראל. אחת המכוניות הנה בגרסת הטורבו והשנייה בגרסת טורבו S הנחשבת לחזקה יותר. טווח הספק הכוח סוס נע בין 680 ל761 בהתאמה. אם אתם חובבי מהיר ועצבני (אל תעשו שטויות בכביש) והנתון שמעניין אתכם הוא כמה שניות לוקח למכונית להגיע מ0 ל-100 קמ"ש אז גרסת הטורבו אורכת ב3.2 שניות בעוד גרסת הטורבו S 2.8 שניות. לרכב זה יש 2 מנועים חשמליים, אחד מקדימה ואחד מאחורה כבר מאחורה גם מותקנת תיבה אוטומטית עם שני הילוכים ודיפרנציאל מוגבל החלקה.

כמה היא עולה?

מי שחולם על מכונית פורשה טאייקאן חדשה יצטרך להיפרד ב1.3מיליון ₪ לגרסת הטורבו הראשונה ו1.6 מיליון ₪ מגרסת הטורבו S החזקה יותר. בהמשך אמורה לנחות בארץ לצורך הדגמה גם דגם ה4S החדש עם 530 כוח סוס (פחות חזקה מהקודמות לה) ולעלות "רק" 875 אלף שקלים. היבואנית מדווחת כבר על עשרות הזמנות של הרכבים החדשים שנחתו ולא מן הנמנע שבקרוב עשרות הרכבים שהוזמנו כבר ימלאו את הכבישים בישראל.

האם זה סימן לבאות?

האם זה אומר שיותר אנשים ירכשו עכשיו מכוניות חשמליות? עדיין קשה לומר. כבר יש מכוניות חשמליות על הכבישים היום בישראל אולם עדיין ישראלים רבים חוששים להשתמש בהם או מעדיפים את הרכבים הרגילים. כאן מדובר גם ברכבי ספורט יוקרתיים יותר ולא במחירים הסטנדרטיים שכל משפחה ממוצעת יכולה לאפשר לעצמה. אם כן נצטרך להמשיך לחכות ולראות אם אכן ישנה התקדמות בשימוש במכוניות חשמליות או ברכבי הספורט היוקרתיים בישראל.

מאמרים נוספים

דילוג לתוכן