לפני כשבועיים נשבר שיא חדש: ביום הרווקים הסיני אתר עליבאבא לבדו מכר מוצרים בהיקף של יותר מ-115 מיליארד דולר תוך 24 שעות בלבד. בעוד שהקורונה פגעה בתחומים רבים, המכירות באינטרנט המשיכו לשבור שיאים חדשים ומשכו אלפי משקיעים להשקיע ב"נדל"ן החדש" – האינטרנט והנכסים הדיגיטליים שבו.
"כיום, אתר אינטרנט שמקודם ב-Google וגולשים בו אלפי/עשרות אלפי אנשים הוא נכס שמייצר הכנסה חודשית של כ-500-800 דולר בחודש, חברות ומותגים שוכרות את האתרים המקודמים בכדי לייצר לעצמם מכירות." מספר אסי אפשטיין, יזם בתחום האינטרנט.
Digital Assets, שנחשבת לאחת מהחברות המובילות בתחום, מכרה בשנה החולפת מאות אתרי אינטרנט לישראלים וערכה כנסים דיגיטליים בהם השתתפו אלפי ישראלים. "מרבית רוכשי הנכסים שלנו הם אנשי הייטק או הורים שרוכשים נכס דיגיטלי לילדיהם שיחסוך עבורם לעתיד". מספר אפשטיין.
רכישת נכס דיגיטלי למעשה אינה דורשת מהמשקיעים דבר: החברה מקימה עבור המשקיע אתר אינטרנט, מקדמת אותו במשך כשנה כאשר לאחר מכן האתר מושכר לחברות אמריקאיות. החברה, למעשה "שותפה" של המשקיעים ומנהלת עבורם את האתר. כיום, אתרי החברה מושכרים בממוצע בכ-700 דולרים בחודש (כל אתר), כאשר ההשקעה הממוצעת של כל נכס הינה 38,000 ₪ בלבד. "מדי שנה הזמן שאנשים מבלים באינטרנט צומח וכך גם ערכם של הנכסים הדיגיטליים. אנו צופים המשך עלייה בשווי הנכסים."
"ההרצאה שתציג בפניכם את הנדל"ן החדש"
מדי כשבועיים עורכת חברת Digital Assets כנסים במהלכם מציגה את "הנדל"ן הדיגיטלי החדש". בין המשתתפים: משקיעי שוק ההון, צעירים רבים, פנסיונרים ואנשי צבא. החברה הישראלית, שהוקמה ע"י אפשטיין, עמליה שכטר, מייסדת בית ההשקעות INVO ואהוד שני, אלוף במילואים ולשעבר מנכ"ל משרד הביטחון, צופה שבשנה הקרובה גם הגופים המוסדיים יחלו לקחת חלק באפיק הצומח ולקנות נכסים דיגיטליים, כפי שקורה באזורים שונים בעולם.
בהרצאה מציגה החברה מהו נכס דיגיטלי, כיצד ניתן לעקוב אחר הפעילות ולדעת מה שווי הנכס וכיצד משכירים את הנכס לחברות בינלאומיות.