יום חמישי   |   29 פברואר    |   
דף הבית / מהרשת / מה הן זכויות הצרכנים במקרה של תקלות ובעיות?

מה הן זכויות הצרכנים במקרה של תקלות ובעיות?

צרכנים יכולים להיות נפגעים בשל בתי עסק או מוצרים מזלזלים ומצד שני יכולים להיות גם סיוט עבור בתי עסק שכן מדובר בקבוצה מסוימת של לקוחות שמתלוננים כאילו בכוונה כי הם צריכים את זה כמו אוויר לנשימה. על מנת לייצר מדיניות של צרכנות חכמה והוגנת, הן כלפי הצרכנים והן כלפי בית העסק – נוצרו חוקים שונים שמטרתם לעגן את הנושא מכיוונים שונים. עליכם כצרכנים חלה החובה להכיר בחוקי הצרכנות לפני שאתם באים בטענות אל בית העסק ובית העסק מצידו יצטרך להדריך את עובדיו ולהנהיג מדיניות הוגנת כלפי הצרכנים בהתאם לכתוב בחוק.

אילו בעיות יכולות להיות?

תארו לכם שקניתם מקרר, הוא הורכב בביתכם, אך בפועל הוא לא באמת מקרר. זה שהוא יצא מקופסא מקורית של החברה הכול טוב ויפה – אבל בפועל, עובד החברה חיבר לכם אותו לחשמל עם ההובלה של המוצר וגם אחרי יום-יומיים המקרר פשוט לא מקרר. ייתכן ומדובר בהגדרה מסוימת של המקרר וייתכן ומדובר בתקלה. במידה ורכשתם מקרר עם תקלה – סביר להניח שתרצו להחליף את המוצר או לבטל את העסקה ולקבל את כספיכם בחזרה נכון? ובכן יש חוקים שונים לגבי מתי ניתן לבטל עסקה, באילו תנאים, באילו ענפי מוצרים, בהתאם למצבם, לאחראיות שלכם או לכתוב בחוק.

כיצד ניתן לפעול במקרה שלנו?

בהתאם למקרה הספציפי שלכם, למוצר ולענף שהוא משויך אליו – תוכלו לקרוא עוד באינטרנט אודות זכויותיכם לגבי ביטול עסקה והחזר כספי. המדיניות על מוצרי מזון שונה ממוצרי חשמל, אלה שונים מספרים ששונים מסיגריות. בשורה התחתונה – כל מקרה לגופו ולבדיקה להיכן הוא משויך בחוק.

מה לגבי ביטול עסקה?

ביטול עסקה מצריך מכם להציג בבית העסק את החשבונית המקורית של רכישת המוצר. להחזיר את המוצר באריזתו המקורית. במידה וזה לא אפשרי יש לבדוק מה אומר החוק בנוגע למוצר הספציפי שלכם. כמו כן ביטול העסקה צריכה להיעשות עד 14 יום ממועד העסקה בפועל ו/או מהמועד שכתוב לכם בתעודת האחראיות על המוצר אם יש כזו. גם לגבי החזר כספי מלא או חלקי יש מדיניות שונה בהתאם למוצרים וענפים מסוימים.

דילוג לתוכן