יום חמישי   |   28 מרץ    |   
דף הבית / השקעות / לו רק היינו יודעים קודם: 5 מניות שזינקו בזכות הקורונה

לו רק היינו יודעים קודם: 5 מניות שזינקו בזכות הקורונה

נגיף הקורונה חולל משבר של ממש עבור לא מעט שכירים ועצמאיים, בעלי עסקים קטנים או גדולים, בעלי חברות ועוד. על אף שגם פעילותן של כלל החברות בבורסה נפגעה כתוצאה מהמשבר הכלכלי שהביא עימו נגיף הקורונה, ישנן לא מעט מניות אשר הערך שלהן עלה דווקא בימי הקורונה. לכאורה, עלייה של מניות וקורונה נשמעים כמו דיסוננס, אולם, למרות הכול, ישנן חברות אשר קיבלו חסינות מההשפעה הכלכלית השלילית שהביא עימו נגיף הקורונה ומעבר לכך, נהנות מצמיחה כלכלית משמעותית דווקא בימים הללו.

מניות שזינקו בזכות הקורונה

 

אז מי מרוויח ממשבר הקורונה?

ההגבלות הרבות שהוטלו בשל הקורונה, הובילו לקריסת שוקי ההון בישראל ובעולם וכן, פגעו באופן משמעותי מאוד בחברות רבות בבורסה בתל אביב. כמובן שהמניות שנפגעו באופן המשמעותי ביותר הגיעו מתחומי התעופה, התיירות והמלונאות. כמו כן, גם ענפי הביטוח והפיננסים נפגעו, הגז, המסחר, הנדל"ן המניב ועוד. יחד עם זאת, ישנן לא מעט חברות ועסקים הנחשבות כחיוניים למשק ועל כן, הם ממשיכים בפעולתם גם בתקופה זו. ישנן חברות ועסקים אשר בשל החיוניות שלהם, אף הגדילו והרחיבו את פעילותם, דבר שכמובן הגדיל את הרווחים שלהם והעלה את ערך המניות שלהם.

הנה דוגמאות לכמה ענפים אשר אל מול התחזיות הכלכליות הפסימיות, ערך המניות שלהן עלה:

  1. יצרניות מגבונים- לא מעט חברות העוסקות בייצור מגבונים, לרבות החברות עלבד וספאנטק מכרו לא מעט מגבונים דווקא בתקופה זו. הבהלה לחיטוי וניקיון גרם לאזרחי ישראל להתגודד אל מול מדפי המגבונים ולרכוש את כל מה שיש בסופר. התוצאה הייתה מחסור במגבונים שגרם לחברות הללו להגדיל את ייצור המגבונים ולהרוויח מכך לא מעט. מניית ספאטנק לדוגמא זינקה בתקופה בכ20 אחוזים והמנייה של על בד קפצה ב10 אחוזים.
  2. רשתות המזון- אין ספק שרשתות המזון הפכו להיות בתקופה זו דומיננטיות מאוד. אזרחי ישראל הלחוצים מוצאים את עצמם מדי יום בסופרים, ממלאים עגלות במוצרי מזון. רשתות המזון הגדילו את שירותי המשלוחים שלהן, את היקף הפעילות שלהן ועוד. ניתן לראות עלייה במניות של רשת ויקטורי ב0.25 אחוזים ועלייה במניות של פרש מרקט ב1.11 אחוזים.
  3. שירותי תרופות ושירותי בריאות- אין ספק שבהלת הקורונה גרמה לרכישת תרופות בכמות משמעותית יותר מהכמות הרגילה. חברת נובולוג ורקח יכולות להעיד על העלייה במניות של חברות תרופות וחברות בריאות. חברת נובולוג אשר עוסקת במתן שירותי טיפול שונים לרבות אשפוז ביתי, הפצה של תרופות וציוד רפואי מתכלה ועוד, הציגה עלייה במניות שלה בהיקף של 4.08 אחוזים. חברת רקח אשר עוסקת בייבוא ושיווק של מוצרי קוסמטיקה, תוספי מזון ותרופות הציגה עלייה של 0.05 אחוזים במניות שלה.
  4. ZOOM- אחת החברות הפופולאריות ביותר בתקופת הקורונה היא חברת שיחות הוידיאו זום. מדובר על חברה שהמניות שלה עולות בשל השימוש המשמעותי בה הנובע כתוצאה מהריחוק החברתי. אולם, חשוב מאוד לדעת שלא כל מניה של חברת זום היא מניה שעלתה בערכה. חברת זום האמריקאית היא המרוויחה האמיתית מהמצב שכן, היא מאפשרת לעובדיה לעבוד מהבית ולשמור על שגרה כלשהי וכן, ערך המניות שלה עולה בשל שימוש משמעותי בה. אולם, ישנם משקיעים אשר במקום לרכוש מניות של החברה האמריקאית ולהרוויח מכך, רכשו מניות של חברה סינית אלמונית בשם: זום אשר עוסקת בציוד היקפי לסמרטפונים. אותם משקיעים הקפיצו גם ערך המנייה של החברה הסינית וזאת בשל ההשקעה הלא נכונה שלהם
  5. סנו ושניב- יצרניות מוצרי ניקיון- מכיוון שדרך ההתמודדות עם משבר הקורונה מושתת במהותה על שמירה על הניקיון וההיגיינה, הרי שישנן חברות המשווקות מוצרי ניקיון שערך המניות שלהן עלה באופן מהותי בתקופה זו. חברת שניב לדוגמא אשר משווקת מוצרי ניקיון ואף נייר טואלט מציגה עלייה בערך המניה שלה. חברת סנו לעומתה איננה מציגה עלייה בערך המניה אך שומרת על איזון בימי הקורונה ולא חווה הפסד כלשהו.

 

 

 

 

דילוג לתוכן