יום ראשון   |   14 אפריל    |   
דף הבית / באנר ראשי / להקים סטארטאפ

להקים סטארטאפ

אם יזמים החליטו להקים סטארטאפ בשנת 2018, הם  ככל הנראה יצטרכו מימון למיזם שלהם. אבל למצוא את מקור המימון הנכון יכול להיות תהליך מבלבל. כדי להפנות את היזם לכיוון הנכון להשגת מימון שמתאים לו ולמיזם שלו, כדאי קודם לכן לענות על כמה שאלות קריטיות:

כמה כסף, בדיוק, המיזם צריך?

לאיזו מטרה, מדויקת, היזם צריך את הכסף?

כמה מהר היזם צריכים את הכסף?

כמה זמן ייקח ליזם להחזיר את הכסף?

האם היזם חדש בתחום?

מהו מצבו הכלכלי של המיזם?

 

מענה על השאלות הללו יעזור לכם מאוד בהחלטה על מציאת מקור המימון שמתאים למיזם ולאופי שלו, משום שמגוון המקורות הוא גדול למדי.

 

להקים סטארטאפ – מציאת מקור מימון 

 

חוץ ממקורות המימון המסורתיים כגון הלוואות בנקאיות, קרנות הון סיכון ואנג'לים, ישנם גם מקורות מימון אלטרנטיביים כגון אתר "פיפלביז", שהיא פלטפורמה להשקעות המונים המאפשרת למספר רב של משקיעים "קטנים" להשקיע סכומים נמוכים במיזמים עסקיים.

לא כל מקור מימון מתאים לכל מיזם, בין אם מדובר בסטארט-אפ מתחיל במשרד קטן, לבין חברה מבוססת המעוניינת להשיג מימון להשקת מוצר חדש. לכן, ננסה לברר מה הוא בדיוק ההבדל בין מקורות המימון השונים ליזמים ואיזה מקור הוא המתאים ביותר.

אירוע עסקי לסטארטאפים בצ'אלנג הרצליה

להקים סטארטאפ  – מקורות המימון המסורתיים

 

ללא מעט מיזמים, במיוחד לחברות סטארט-אפ, מימון דרך הלוואה בנקאית איננה מתאימה, במידה ובקשת ההלוואה התקבלה. זאת משום שההלוואה מהווה נטל הפוגע בהתנהלות הפיננסית של מיזם הנמצא בשלבי הצמיחה שלו, שבו הוא מגבש את עצמו, את אישיותו ואת התנהלותו.  

אופציות מסורתיות נוספות כמו קרנות הון סיכון, אנג'לים והסכמי השקעה הן גם בעיתיות למיזמים במקרים רבים – הן גוזלות זמן רב ומשאבים מן המיזם, בעולם טכנולוגי מהיר שמשתנה ומתקדם ללא הרף.

השקעות המונים, לעומת זאת, מהווים אופציה אלטרנטיבית להשגת מימון למיזם בזמן סביר ונוח, ללא נטל פיננסי ישיר. למיזמים רבים, השקעות המונים הוא הפתרון.

 

להקים סטארטאפ  – למה השקעות המונים?

 

תחום השקעות ההמונים הוא למעשה חיבור בין היזם למשקיע, ובמקרה זה – משקיעים רבים. דרך פלטפורמה אינטרנטית כגון "פיפלביז", שכולם יכולים להשתמש בה, המיזם וכל המידע הנחוץ עליו נחשף למספר רב של משקיעים פוטנציאלים לגיוס המימון המבוקש.

בזמן תקופת הגיוס, המוקצבת ב-45 ימים, כספי המשקיעים נשמרים בחשבון נאמנות. בתומה, ובמידה והמיזם הגיע ליעד הגיוס המינימלי שנקבע, כספי המשקיעים מועברים מחשבון הנאמנות לחשבון המיזם המגייס. במידה והמיזם גייס סכום הנמוך מיעד הגיוס המינימלי, כספי המשקיעים מוחזרים אליהם במלואם.

מקור מימון זה הוא אפקטיבי במיוחד לחברות סטארט-אפ ומתאים לאופיים: החשיפה המיידית  למשקיעים הפוטנציאליים היא קריטית, על מנת "לפרוץ" אל השוק במהירות עם הטכנולוגיה, המוצר או השירות החדש.

באופן מעשי, השקעות המונים מהוות מקור אלטרנטיבי ואפקטיבי להשגת מימון, עם יתרונות רבים על מקורות המימון המסורתיים.

 

 

 

בדרך להקים סטארט אפ? 

מחפשים חברת השקעות המונים מומלצת?

הכירו את פיפלביז: www.PIPELBIZ.com 

 

דילוג לתוכן