יום חמישי   |   28 מרץ    |   
דף הבית / חדשות נדל"ן / מוכרים את הבית? כך תגדילו את השווי שלו

מוכרים את הבית? כך תגדילו את השווי שלו

בעוד שיש היבטים שקובעים את שווי הבית הם מעבר לשליטתך, כמו מיקומו והפופולריות שלו בשוק הנדל"ן המקומי, בעזרת תיקונים ושיפורים חכמים אפשר להגדיל את שווי הבית באופן משמעותי – ואל תתבלבלו, מדובר בהשקעה משתלמת במיוחד שכדאי מאוד לבחון אותה.

לעומת זאת, כשמתחילים לעשות חושבין על איך בדיוק להגדיל את שוויו של הבית, מומלץ להיות מציאותיים ופרקטיים, עם הרגליים על הקרקע. צאו מנקודת הנחה שלא כל התיקונים והשיפורים יחזירו את העליות שלהן במעמד המכירה, אך הם בהחלט יגרמו לכם ולמשפחתכם להרגיש יותר בנוח ויעזרו לכם למכור את הבית מהר יותר.

בין אם אתם רוצים להגדיל את שווי הבית מהר יותר, או לגרום להצעות הבאות על הנכס להיות גבוהות יותר, אתם מוזמנים לבחון את הטיפים הבאים שיעזרו לכם להגדיל את שווי הבית.

בית מושך יותר הוא בית שווה יותר

מראה הבית מן הרחוב הוא ההזדמנות הראשונה ליצור רושם טוב. המרצה החיצוני והראשוני של הבית לעין הוא מה שיביא את הקונה הפוטנציאלי פנימה, מעבר לדלת הכניסה.

לכן כדאי מאוד לשמור על הגינה מטופחת, אם יש. אם אין, מומלץ לרכוש עציצים וצמחייה נוספת שיגרמו לכניסה לבלוט במיוחד. בנוסף, אל תשכחו את דלת הכניסה – שווה לשקול לחדש או לצבוע אותה מחדש.

ברגע שהמראה החיצוני משבע רצון, מומלץ לעבור להתמקד במטבח ובשירותים. אם שני סוגי האזורים הללו בחלל הבית אינם "מעודכנים", הם מונעים מהנכס להגיע למלוא פוטנציאל השווי שלו.

באזורים הללו, מחממי מגבות או רצפות שיש הן לאו דווקא הפתרון הכדאי ביותר! שיפוץ קטן במטבח או בשירותים בדרך כלל מחזיר יותר מחצי מהעלות שלו במעמד המכירה.

תשקיעו בתחזוקה יעילה וקלה

לא מעט רוכשי בתים פוטנציאלים חוששים מקניית נכס שדורש תחזוקה מתמדת. החלפת רכיבים עיקריים בבית לפני מכירתו, כמו בוילר, מערכת מיזוג, הצנרת או אפילו את הגג – משכך במידה עצומה את החשש מתיקוני חירום ותחזוקה בעתיד הנראה לעין – ומתורגם למחיר רכישה גבוה יותר.

שיפורים שמובילים לתהליך ניקיון ותחזוקה קלה יותר ברחבי הבית גם מגדילים את שווי הבית. למשל: החלפת רצפת שטיח מקיר לקיר, שנוטה להתלכלך, עם רצפת פרקט שנחשבת לקלה יותר לניקוי, יגדיל את ערך הנכס.

תהפכו את הבית ליעיל יותר

אמצעים שמובילים להוצאות אנרגיה וחשמל נמוכות יותר משפיעים באופן ישיר על שווי הנכס. לכן, החלפת נורות התאורה בנכס בנורות LED, בנוסף להחלפת מוצרי החשמל הבסיסיים בו במוצרים יעילים יותר, גם מעלים את שוויו וגם מושכים קונים עם מודעות רחבה לחיסכון אנרגטי.

אם אתם רוצים לחשוב בגדול, שקלו להתקין לוחות סולאריים על הגג, אם הנכס מאפשר זאת. הם לא רק מעלים את שווי הנכס, הם מובילים לעצמאות אנרגטית, מחזירים את שווים, ואף מובילים לרווח בטווח הארוך. בהתאם, כדאי לשקול לוחות סולאריים רק אם אתם מעוניינים להגדיל את שווי הנכס בטווח הזמן הזה, שלוקח יותר מכמה שנים. הוא לא מתאים לאלו המעוניינים בקפיצה מהירה בשווי הנכס.

יש לכם טיפים נוספים שאתם חושבים שיעלו את שווי הנכס? כתבו לנו בתגובות!

דילוג לתוכן