יום חמישי   |   28 מרץ    |   
דף הבית / באנר ראשי / לא מיליונר? אולי כדאי שתהפוך למשקיע אנג'ל

לא מיליונר? אולי כדאי שתהפוך למשקיע אנג'ל

יש לא מעט סיפורים על משקיעי אנג'ל שעשו הון מהשקעות בסטארטאפים. למרות שהיום, יותר אנשים מאי פעם יכולים להשקיע בסטארטאפים, הסיכון שבהשקעה בהם נשאר – ולכן כדאי מאוד לבצע ניתוח והערכה זהירה לפני כל השקעה.

מה הוא אנג'ל? במשפט אחד: משקיע אנג'ל הוא אדם פרטי, שמשקיע בחברות סטארטאפ שהוקמו על ידי יזמים – בדרך כלל בשלבי הגיוס הראשוניים של החברה.

רוב משקיעי האנג'ל משקיעים את כספם בסטארטאפים בתקווה לרווח נאה, בין אם מדובר בדיוודנטים או במכירת חלקם בחברה לאחר ששוויה עולה. לדוגמה – אלו שהשקיעו בפייסבוק, אמזון, או מייקרוספט בתחילתן הם עכשיו מיליונרים, לפחות.

סוגי היזמים

לעומת זאת, ישנם אלו שיש להם סיבות שונות להשקיע במיזם או סטארטאפ. יש יזמים קיימים שמעוניינים להשקיע במיזמים אחרים כמשקיע אנג'ל ולתת מזמנם וכספם כדי לעזור לקולגות ללכת בדרכם. אחרים רוצים לעזור לחבריהם, שהקימו סטארטאפ, להגשים את החלומות שלהם. ויש את אלו שפשוט מעוניינים ללמוד על טכנולוגיות חדשות.

כמשתמע מכך – ישנו מגוון של משקיעי אנג'ל. במקרים רבים, מדובר בבני משפחה וחברים של היזם, שרוצים לעזור להביא לאוויר העולם רעיון מעולה.

ישנם אלו שרוצים להרוויח כסף. אחרים הם משקיעי אנג'ל שפשוט רוצים לתמוך ברעיון טוב.

ההון ממשקיעי האנג'ל יכול להגיע בשלבים שונים של המימון. ההון הראשוני, כשמו, מגיע ממש בתחילתו של הסטארטאפ, כשהיזם רק הכריז על פתיחתו וצריך כסף כדי לשרוד.

משקיעים אחרים מבצעים את ההשקעה בשלבים מאוחרים יותר, כשהסטראטאפ מתחיל לצבור תאוצה ולגדול – ומתקרב לפוטנציאל רווחי.

למצוא מיזם ששווה השקעה

השקעות אנג'ל נחשבות להפתעות נעימות, בלשון המעטה – במיוחד כשהמשקיע הפוטנציאלי שומע על רעיון טוב במיוחד דרך האנשים שהוא מכיר.

מקרים כאלו עדיין מתרחשים, אבל ישנם עוד דרכים למצוא סטארטאפים מעניינים לאלו שרוצים להשקיע.

דרך אחת היא באמצעות פלטפורמות השקעות ההמונים, כגון פיפלביז, שמאפשרות לכל אחד להשקיע בסטארטאפים מסכומים קטנים, ממאות שקלים בלבד. דרך הפלטפורמות, סטארטאפים יכולים לגייס ממון ראשוני דרך מספר רב של אנשים.

דרך נוספת למצוא סטארטאפים היא באמצעות סרטונים ביוטיוב, הבנויים במיוחד למשקיע האנג'ל ומלמדים על בניית תיק ההשקעות וביצוע הערכה לסטארטאפ.

מאמרים נוספים

דילוג לתוכן