יום חמישי   |   28 מרץ    |   
דף הבית / השקעות / תומר סמטנה: פיתוח עסקי בעולם המודרני

תומר סמטנה: פיתוח עסקי בעולם המודרני

בעידן המודרני, עולם העסקים חווה תהפוכות של ממש. ראשית, צמיחתם האדירה של בתי העסק והארגונים הרבים הפכה את השוק לתחרותי במיוחד. בשל התחרות הרבה, יותר ויותר בתי עסק לא מצליחים לשרוד אפילו את שנתם הראשונה ונאלצים לקטוע את חזונם העסקי. מסיבה זו פיתוח עסקי מבוסס שיתופי פעולה נהפך לאחד ממנועי הצמיחה הרלוונטיים והמשמעותיים ביותר בעולם העסקים המודרני.

מפתחים את הביזנס

תומר סמטנה מסביר שפיתוח עסקי הוא המונח המתאר את פעולותיו העסקיות של הארגון במטרה להגדיל את תפוצתו, פעילותו ורווחיו העתידיים. בהקשר זה נכללות כלל פעולות הפיתוח – פיתוח מוצרים משלימים וחדשים, פיתוח שווקים וקהלים חדשים, חדשנות טכנולוגית, פיתוח עסקים נוספים לצד הרחבת העסקים הקיימים ולבסוף שיתופי פעולה.

שיתופי הפעולה בין ארגונים שונים נפוצים הודות ליתרונות המוספים לשני הצדדים. שיתוף הפעולה מתבסס על היתרונות הבלעדיים שכל צד מסוגל לתרום למערכת היחסים העסקית, יתרונות שלא קיימים לצד השני ולחלופין. מטרתם של שני הצדדים העסקיים הם להשיג מטרות משותפות שיתרמו לשניהם.

שיתופי הפעולה מתבצעים תדירות במטרה לתרום לפיתוח העסקי. פיתוח העסק הוא אחת מהפעולות הבסיסיות המתבצעות באופן קבוע במטרה לדאוג לעתידו של בית העסק או הארגון. העולם העסקי שלנו הפכפך ומהיר לנוכח הפיתוחים הטכנולוגיים השונים ובשל כך, אי-פיתוח עסקי שוטף עשוי להוביל לכך שהעסק ימצא עצמו מדשדש מאחורי המתחרים לו.

שיתופי הפעולה מיושמים בכל שלב של הארגון, החל משלב הקמתו וכלה בשלב שבו הוא רווחי, מוכר ומבוסס בשוק העסקי.

מקימים את העסק

בדרך כלל פיתוח ארגון עסקי חדש בשוק מתבצע באמצעות אחת מבין מספר דרכים עיקריות. הדרך הראשונה היא להקים את הארגון באופן עצמי, תוך השקעה משמעותית ותכנון יסודי של התשתיות הנדרשות שעשויות להימשך זמן רב ולהעלות בהשקעה כלכלית מרובה.

דרך אחרת היא לרכוש תשתית עסקית קיימת שכבר פותחה קודם לכן ולהתאימה לתשתיות העסק שלכם. בכך, נחסך תהליך הקמת התשתית. למשל, רשת מרכולים רוכשת מרכול של רשת מתחרה.

אפשרות אחרת מתבצעת באמצעות שיתוף פעולה עסקי שבו שני שותפים עסקיים מקימים תשתית יחדיו לפעילות העסקית החדשה במטרה ששניהם ייתרמו ממנה.

יתרונות נוספים לשיתוף הפעולה

במטרה לצמוח ולהגיע למינוף עסקי מוצלח, יש צורך לעקוב אחר השוק ולהשקיע משאבים בפיתוח. שיתופי הפעולה בין הארגונים השונים מביאים לכדי גוף ידע, מקצועי ומנוסה שתורם את חלקו בתכנית העסקית. כדי לצלוח את המשימה, מומלץ להיוועץ במומחים לייעוץ עסקי אסטרטגי שיסייעו לכם בבניית תכנית מוצלחת, לעמוד על חולשותיכם הדורשות השקעה נוספת ונקודות החוזק שלכם במטרה לטפחם אף יותר.

למידע נוסף / קבלת ייעוץ:

    Skip to content