יום חמישי   |   28 מרץ    |   
דף הבית / בדק ומצא / בכמה זינקו מחירי הכפפות והמסכות בחודשים האחרונים?

בכמה זינקו מחירי הכפפות והמסכות בחודשים האחרונים?

בהלת הקורונה בישראל רק הולכת וגוברת. כשם שנראה שהנגיף הולך ומתרסן, לפחות ככל שאנשים מקפידים ויש הפחתה בכמות הנדבקים, הרי שזו רק אשליה והנגיף הזה לא הולך לשום מקום עד שתימצא לו תרופה וימצא לו חיסון. המדענים גילו שהנגיף אינו עובר באוויר אלא במגע טיפתי, כלומר רוק או נזלת המועברים בין אדם אחר לאחר. זה יכול להיות באמצעות מגע פיזי אחד בשני או באמצעות מגע בחפצים שבהם נוגעים גם אנשים אחרים. משום כך יצאה הממשלה בהנחיה המחייבת שימוש במסכות במתחם ציבורי בצירוף כל יתר ההגבלות של משרד הבריאות אשר גם ממליצים בשימוש בכפפות. בשל כל אלה ישראלים רבים הצטיידו מראש בכמויות גדולות של כפפות ומסכות מה שיוצר מחסור במסכות וגורם לזינוק משמעותי במחירי המסכות והכפפות בישראל.

ישראל לא מייצרת מסכות:

אחת הבעיות הגדולות במשבר הקורונה היא העובדה שעד כה הביקוש למסכות היה נמוך מאוד ולכן אף אחד לא ראה לנכון לייצר אותן בישראל. למעשה, העלויות המוזלות שלהם באופן שוטף שעמדו בדרך כלל על עשרה שקלים לחבילה של 10 מסכות פשוטות, גרמו לכך שפשוט יהיה זול יותר לייבא את המסכות הללו מסין. בתחילת משבר הקורונה בעולם והתפרצות הנגיף האומה שספגה את הנזקים הגדולים ביותר הייתה האומה הסינית ועל כן אפילו היו יבואנים ישראלים ששלחו מסכות מישראל לסין בכמויות של עשרות אלפים. כמה שבועות לאחר מכן כאשר הנגיף הגיע לאירופה וגם לישראל – התגלה מחסור במסכות בישראל. בעוד הרשתות מנצלות זאת לעלייה מופקעת במחירים.

אי אפשר להזמין כרגע מסכות אונליין:

המחסור במסכות הוא בינלאומי כיום מכיוון שמדובר במשבר עולמי ואין מספיק מסכות לא בסין ולא בחלקים אחרים בעולם וגם קצב ייצור המסכות, על אף שגובר מיום ליום, אינו מספיק עדיין לכל האנשים בעולם. מכאן מובן מדוע יבואני המסכות והיצרנים אינם מייצאים כרגע מסכות מסין וממקומות אחרים אל יתר הנקודות בעולם ולכן גם בישראל לא ניתן לרכוש מסכות מאתרי מסחר אלקטרוני כמו עלי באבא, עלי אקספרס, איביי ואמזון – לישראל.

הזינוק המשמעותי במחירי המסכות והכפפות:

ברוב נקודות המכירה בישראל חלה עליה ניכרת במחירי המסכות והכפפות. מחירי מסכות בסופר פארם שהיו עולות 10 שקלים ל10 מסכות עלו ל25 שקלים ובוודאי במהלך המשבר עלו פעם נוספת. רשת הום סנטר, שמכרה מסכות איכותיות יותר גבתה 50 שקלים על מסכה בודדת. לטענתה מדובר במסכה הנמכרת כפריט כללי במחלקת כלי העבודה ולא כמסכות המיועדות למשבר הקורונה. בתחנות דלק תוכלו למצוא 3 מסכות ב-99.90 ₪ ובחנויות פרטיות אין לדעת באיזה מחיר תמצאו את הסחורה. גם מחירי הכפפות רשמו זינוק משמעותי ובעוד חבילת כפפות חד פעמיות של 100 יח' הייתה נמכרת עד תחילת משבר הקורונה ב15-20 ₪ הרי שכיום המחירים נעים בין 30 ל-50 שקלים לחבילה ברוב נק' המכירה בישראל המשווקות מוצר זה.

נקודת האור:

אם יש נקודות אור בכל הסיפור הזה נוכל לתת כדוגמה את רשת שופרסל המוכרת 3 מסכות פשוטות ב-10 שקלים ללקוחותיה שאין להם מסכות בהגיעם לקנות בחנות. כמו כן בהתאם להוראות הממשלה לחבוש מסכות בגדר חובה לכל מי שיוצא מהבית –  הרי שלא מן הנמנע שהם גם יקבעו מחיר הוגן בקרוב שיהיה מפוקח מטעם הממשלה וימנע מהאזרחים להוציא הון עבור אותן מסכות פשוטות שהממשלה היא זו שמחייבת את האזרחים להשתמש בהן.

בסופו של דבר – יצאנו ובדקנו. הביקוש למוצרים עלה באלפי אחוזים בתקופת משבר הקורונה ובשל עובדה זו גם המחירים עלו משמעותית ב150%-200%.

דילוג לתוכן