יום חמישי   |   28 מרץ    |   
דף הבית / באנר ראשי / רשמו: כך מחברת רגילה תהפוך אתכם למשקיעים טובים יותר

רשמו: כך מחברת רגילה תהפוך אתכם למשקיעים טובים יותר

הידעתם שאחד מסימני ההיכר שמצביעים על משקיע או סוחר מצליח בבורסה הוא רשימת הערות?

לא כל משקיע יכול להעיד על כך. בין אם מדובר בפגישות בין משקיעים ליזמים, כנסים, או פשוט פגישה אחד על אחד בבית קפה – המשקיע המצליח יישב עם מחברת ייעודית וירשום בה הערות שהוא מאמין שיהיו לו לעזר בהמשך. ישנם משקיעים ותיקים שברשותם ספרייה שלמה של מחברות מלאות בהערות!

למה לקיחת הערות יכולה לעזור לכם להפוך למשקיעים טובים יותר?

בדיוק כמו בהליכים לימודיים, כשאתם מוציאים את המחברת, המוח שלנו יודע שכדאי לו לשמר את הידע ההולך ומתקרב, כך שהזיכרון שלנו מהפגישה או מהשיחה יישמר באיכות טובה יותר.

מעבר לכך, כמו יומן חלומות, ברגע שחוזרים לקרוא את ההערות שלנו על המחברת הידע חוזר בשלמותו בבת אחת וניתן לנתח אותו בדיעבד, עם ידע נוסף שהצטבר.

אבל למה מחברת? מה הבעיה בפלאפון או במחברת אלקטרונית?

כעיקרון אין בעיה מהותית במכשירים אלקטרוניים בתהליך רשימת ההערות. אבל, לא מעט מעידים שעצם השימוש בעט ובנייר, העבודה הפיזית שבכתיבה, מסייעת להם לשמר את מה שהם שמעו והסיקו בצורה טובה יותר.

בנוסף, כשרושמים במחברת לא מקבלים הודעות, מיילים, או פושים שמסיחים את הדעת ומפריעים להליך החשיבה.

לעומת זאת, מומלץ לשלב בין השניים! פשוט צלמו את דפי המחברת שלכם והמירו אותם לקבצי PDF, כך שתוכלו לגשת אליהם מכל מכשיר בלי לחפש את המחברת מחדש. אחסון דיגיטלי מסייע מאוד לטווח הארוך, במיוחד כשהערות והרישומים מצטברים לכדי הרים ממשיים של נייר.

איך כותבים הערות? איפה מתחילים?

לכל משקיע הליך הכתיבה שלו – ואם אין לכם עדיין הליך כזה, אל דאגה! עם התמדה, לאט לא, תנסחו לעצמכם שיטת כתיבה שתסייע לכם. אבל ישנם כמה המלצות כלליות שרלוונטיות כמעט לכולם:

כשבוחנים השקעה פוטנציאלית, השקעה קיימת, או בפגישות וכנסים – כדאי לכתוב כל מחשבה על הנייר – ולאחר מכן "לסכם" אותן לכדף אחד. שיטה התחלתית טובה היא לכתוב 3 סיבות למה ההשקעה או המניה היא טובה, הסיבות החיוביות, ו-3 סיכונים שאתם מאמינים שיש בה, הסיבות השליליות.

למה לכתוב גם את הסיכונים? כדי למנוע הטייה בתמונת המצב על ההשקעה. אם נכתוב רק את הנקודות החיוביות בהשקעה, לא תהיה לנו ראייה רחבה ושלמה עליה.

אין חברה, יזם, מיזם או סטארטאפ שיש בו ובה רק נקודות חיוביות.

בחנו את ההערות כל חצי שנה

עוד המלצה שתהפוך אתכם למשקיעים טובים יותר, היא לבקר ולבחון מחדש את ההערות שכתבתם על השקעה או מניה מסוימת כל חצי שנה. אם יש שינויים, כדי להוסיף אותם למחברת.

חשוב להבחין – אם מצאתם שיש יותר מדי שינויים בסיבות החיוביות להשקיע, ככל הנראה הסיבות החיוביות שלכם בהשקעה לא היו חזקות מספיק.

מצד שני, שינויים בסיבות השליליות הן בדרך כלל סימן טוב, שמעיד שאתם מעודכנים על הסיכונים האפשריים.

 

אתם משתמשים במחברת? יש לכם טיפים אחרים שהופכים אתכם למשקיעים טובים יותר? ספרו לנו בתגובות!

המשקיעים שעשו את הבחירה הנכונה בהשקעות שלהם: https://channel22.co.il/?p=13653

הדרך להקמת סטארטאפ: https://channel22.co.il/?p=13622

מאמרים נוספים

דילוג לתוכן