להזמנת תורים 03-624-8586 | info@oren-zarif.co.il | סניפים: בני ברק | ירושלים
חדשות
דף הבית / באנר ראשי / טיפים שכל סטארטאפיסט חייב לדעת – חלק ראשון

טיפים שכל סטארטאפיסט חייב לדעת – חלק ראשון

כמעט כל מי שמקים סטארטאפ שמח לקבל טיפים ועצות – ובצדק – הקמת עסק מאפס הוא אחד הפרויקטים המאתגרים ביותר שאדם יכול לבצע במהלך חייו. סטטיסטית, סיכוי הכישלון לא גבוהים ומעבר לכך, מי שמצליח רואה את ההצלחה שנים לאחר מכן.

אז אם אתם מוכנים לקחת על עצמכם את האתגר ולהקים חברת סטארטאפ, הגיע הזמן לכמה טיפים ועצות שיעזרו לכם – לפני הקמת סטראטאפ.

תבחרו את העסק הנכון

כדי להגדיל את סיכויי ההצלחה, עדיף למקד את הסטארטאפ שלכם בתחום שמוכר לכם – ואם כבר, בתחום שאתם מומחים בו. בעוד שקפיצה לתחום אחר שלא מוכר לכם הוא שאפתני ודרך נפלאה ללמוד כישורים חדשים, אתם רק מערימים קשיים עליך ועל העסק החדש שלך. הקמת חברה היא עסק קשה מלכתחילה ולהוסיף למידת תחום חדש למשוואה, לא עושה את הכל לקל יותר.

למכלול השיקול הזה כדאי להוסיף גם פרמטר נוסף – משהו שיש לכם תשוקה לגביו, שיכול להיות ההבדל בין סטארטאפ שנופל כשהקשיים מגיעים לבין סטארטאפ שלא.

דרך טובה לבדוק את תפקיד התשוקה, היא לחשוב כמה חודשים לאחר הקמת העסק, בעיצומו של הליך מציאת המימון כשהמוטיבציה מתחילה להיפגע. בדרך כלל, רק התשוקה שבפנים היא מה שמשאיר אתכם בשטח, להמשיך להילחם על מה שבניתם.

תעשו את המחקר שלכם כמה שיותר מוקדם

אחת הטעויות הגדולות ביותר שהיזם הממוצע עושה כשהוא מקים סטארטאפ היא הרצת המוצר או השירות החדש שלהם לפני ביצוע חקר שוק. הרעיון שלכם אולי נשמע לכם נהדר ופורץ דרך – אבל האם יש לו שוק בכלל?

אז לפני שאתם רצים לבזבז זמן וכסף, כדאי מאוד לעשות מחקר מקדים אצל קהל היעד שלכם. ואם אין לכם קהל יעד – תבנו ותגדירו אותו. למשל – אם אתם בונים אפליקציית שיעורים פרטיים, מומלץ לדבר עם מורים פרטיים ועם התלמידים שלהם.

הנקודה פה היא שצריך ללמוד על הלקוחות הפוטנציאליים שלכם ומה הם הצרכים שלהם, לפני שאתם בונים להם את הפתרון. מה אם הקהל שלכם בעצם לא צריך את מה שאתם בונים? זאת הזדמנות חשובה לכוונן מחדש את העסק שלכם, להחליט שאולי לא כדאי לפנות אל התחום המדובר וכך לחסוך זמן ומשאבים.

תתעדו את התכנית שלכם

אתם צריכים תכנית להקמת סטארטאפ. זה נשמע ברור, אבל תתפלאו כמה יזמים קפצו למים העמוקים בלי שום ציוד או תוכנית. אתם חייבים לבנות תוכנית עסקית, עם מטרות ותאריכי יעד. אז צריך לבנות מפת דרכים לעסק, בה אפשר למצוא את כל ציוני הדרך למטרות היעד.

מן הסתם, התכנית העסקית ומפת הדרכים נתונות לשינוי לאורך הזמן והתפתחות העסק. ולכן, תיעוד כל אלו הוא קריטי. תיעוד עקבי ומפורט, דרך שירותי ענן, לדוגמה, משאיר את הכל מאורגן ומסודר לבחינה מחודשת ושינוי סדרי עדיפויות, אם יש בכך צורך. בנוסף, תיעוד מסודר מסייע לאלו שיצטרפו אליכם בהמשך הדרך, עם התפתחות הסטארטאפ שלכם.

זהו לבינתיים! במאמר הבא נביא 3 טיפים נוספים – הליך הבדיקה של המוצר או השירות שלכם, התמודדות עם הפסדים, ובדיקת המצב הכלכלי שלכם.

 

כתבות נוספות:
מציאת מקור מימון לסטארטאפ שלכם: http://channel22.co.il/?p=13622

יעניין אתכם

השקעה בג'קסונויל - קבוצת RM

עסקת הנדל"ן החדשה שתאפשר לכם ליהנות ממסלול סולידי עם תשואה גבוהה ואקזיט בעוד מס' שנים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *