להזמנת תורים 03-624-8586 | info@oren-zarif.co.il | סניפים: בני ברק | ירושלים
דף הבית / באנר ראשי / טיפים שכל סטארטאפיסט חייב לדעת – חלק שני

טיפים שכל סטארטאפיסט חייב לדעת – חלק שני

במאמר הקודם, התחלנו להראות לכם כמה טיפים ועצות שיעזרו לכל סטארטאפיסט לפני הקמת הסטראטאפ: בחירת העסק הנכון, ביצוע המחקר שלכם כמה שיותר מוקדם ותיעוד התוכנית העסקית שלכם והשינויים שעוברים עליה לאורך הזמן. 

הטיפים שלנו לא נגמרו, תמיד יש מה ללמוד

ולשפר. ועכשיו – ממשיכים.

בדיקת המוצר או השירות שלכם (או – תנו לשוק להחליט בשבילכם)

יזמי סטארטאפ רבים הופכים לפרפקציוניסטים כשמדובר במוצר או בשירות שהם יזמו. הם מנצלים כסף וזמן רב כדי להפוך אותו למושלם – בעוד שהם מפספסים את אחד השיעורים הבסיסיים ביותר בעולם ההייטק: לתת לשוק להחליט בשבילם.

מה זה אומר? שיש מקרים בהם כדאי לבנות מוצר או שירות "רזה" יחסית – ולתת ללקוחות שלכם לבנות ולהשפיע עליו, כך שתבזבזו כמה שפחות זמן וכסף, בעוד שהמוצר או השירות עדיין מצייתים לסט הערכים שקבעתם.

בנוסף על כך, כישלון מסוים על אספקט של המוצר לא אומר שצריך לסגור את העסק. זה אומר שקיבלתם פידבק מהלקוחות שלכם, שהבנתם איפה ההנחות שלכם היו שגויות, וביצוע בדיקה חוזרת.

למעשה, יזמים משנים את העסק שלהם כל כך הרבה שהרעיון עצמו משתנה צורה למשהו אחר לחלוטין. אם הרעיון החדש הוא משהו שהלקוחות באמת רוצים – עשיתם את עבודתכם כיזמים נאמנה.

תדעו מתי להודות בהפסד

למרות שנוהגים לייעץ שיש להפריד בין רגש לעסק, בסופו של יום עדיין מדובר בחוויה רגשית חזקה מאוד. כמעט כל יזם, בשלב כזה או אחר, הפך לקשור רגשית לסטארטאפ שלו. לכן זה כל כך קשה להודות בהפסד כשהזמן מגיע.

חשוב לזכור: זמן הוא הנכס היקר ביותר שלכם. ככל שמנצלים יותר זמן על עסק או סטארטאפ גוסס, ההפסדים שלכם רק יגדלו. לפעמים, חשוב מאוד לדעת מתי פשוט להרים ידיים ולהפסיק.

בואו נניח שבניתם אפליקציה שמסייעת למורה לבדוק את הנוכחות בכיתה שלו או שלה. ביצעתם טסטינג בבתי ספר יסודיים, תיכוניים ובאוניברסיטאות ומכללות בשלושה אזורים שונים בארץ. רוב המורים והמרצים אמרו לכם שהם מסתדרים עם עט ונייר – ובעצם אפילו מעדיפים אותם.

בהתאם לנתונים הללו – האם תקחו את האפליקציה לחו"ל? תטרגטו בתי ספר ומכללות נוספות? התשובה, במקרה זה, היא ברורה: עדיף להחליט שהאפליקציה, במתכונת הנוכחית שלה, היא פשוט לא בת קיימא, ולהתחיל ליישם את הטיפ הקודם: לתת לשוק להשפיע על המוצר והרעיון שלכם.

תבדקו מה המצב הכלכלי שלכם

כיזם ומייסד, יש סיכוי גבוה שלא תרוויחו מהעסק החדש שלכם לזמן מה. יכולים לעבור שישה חודשים, או שלוש שנים, עד שתגיעו לרווחים. בסופו של דבר, זה תלוי בטבעו של העסק שלכם.

כיזם, המטרה העיקרית שלכם היא לשרוד. אם העסק או הסטארטאפ לא יכול לספק את הצרכים הכלכליים שלכם, אתם חייבים למצוא דרך לייצר הכנסה. יש תפיסה מוטעית שהדרך היחידה להצליח כיזם היא להשקיע את כל זמנכם בעסק – יש אמת מסוימת בתפיסה הזו, אכן תמיד עדיף לתת לעסק את כל כולכם, אך היא רלוונטית כשהעסק מסוגל לתמוך בך כלכלית.

אין שום בעיה בפרויקטים, גיגים צדדיים, או עבודות בחצי משרה בתקופה הראשונית של העסק. במקרים רבים זה בעצם מה שדרוש כדי להצליח. אבל חשוב לזכור – בשלב מסוים, עומדים בפני שתי אופציות: להפוך ליזם סטארטאפ במשרה מלאה, או להרים ידיים.

 

כתבות נוספות:
כך תקימו סטארטאפ: http://channel22.co.il/?p=13622

יעניין אתכם

הכנסה פסיבית: יש לכם הון עצמי של 295,000 ₪? הכירו את הפרויקט שעשוי להכניס לכם כ-3,000 ש"ח בחודש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *