יום רביעי   |   27 מרץ    |   
דף הבית / חדשות נדל"ן / ח 500 חולון

ח 500 חולון

לקנות או לא להיות: תכנית ח-500 חולון היא הזדמנות פז למשקיעים חכמים

למעלה מ-20 שנה אחרי שהחלה במסע מייגע על שולחנות המוסדות השונים לתכנון ולבנייה, אושרה השנה סוף סוף בוועדת התכנון המחוזית תכנית הבניה השאפתנית ח-500 בחולון. התכנית כוללת בניית שכונת ענק שתתפרס על פני למעלה מ-4000 דונמים בחלקה הדרומי של העיר חולון, בטח שמהווה את עתודת הבנייה האחרונה בשטחה השיפוטי של העיר.

במסגרת פרויקט ח-500 חולון צפויות להיבנות מעל 13 אלף יחידות דיור חדשות בבניינים שגובהם לא יעלה על 20 קומות,, כאשר מתוך השטח העצום שמוקצה לפרויקט יוקדשו קרוב ל-1000 דונמים עבור שטחי מסחר ומשרדים וכמובן בילוי ופנאי. בנוסף, היות וכיום מדובר בשטח טבעי בו קיימת מערכת אקולוגית הכוללת לא מעט זוחלים וחיות בר מוגנות, יוקצו כ-1000 דונמים, רבע מהשטח הכולל, עבור הקמת "פארק החולות", פארק ענק במרכזו יישמרו הדיונות הייחודיות שלא יפותחו בשל ערכי הטבע הנדירים בהם, בנוסף למדשאות, שבילים, מתקנים ושאר האלמנטים המוכרים.

תכנית ח-500 חולון – הזדמנות פז למשקיעים?

לאחר אישור תכנית ח-500 בחולון על ידי וועדת התכנון המחוזית, עבר הכדור למנהל התכנון וההנדסה של עיריית חולון. במנהל מתכננים לחלק את השטח הכולל ל-7 מתחמים.  רק לאחר שתיקבע תכנית הפעולה המפורטת בכל אחד מהמתחמים – גובה הבניה, כמות ומיקום הבניינים ושאר הפרמטרים הנדרשים יחל תהליך קבל היתרי הבניה. למה אנחנו מספרים לכם את זה? כי היות וצפויות לחלוף עוד כמה שנים טובות עד הנחת אבן הפינה לבניין הראשון בפרויקט, מדובר בהזדמנות מסקרנת לרכישת מגרש להשקעה שעשוי להניב תשואה נאה בעתיד.

מה היתרונות והסיכונים של השקעה בתכנית ח-500 חולון?

לאורך העשור האחרון עברה העיר חולון תהליכי צמיחה משמעותיים ושינתה לגמרי את פניה. לאור מחירי הדיור העולים ועולים, הפכה העיר לאלטרנטיבה מעט יותר שפויה עבור זוגות צעירים שמעוניינים לגור בסביבתה של תל אביב אבל לא יכולים להרשות לעצמם לעמוד במחירים המשתוללים של דירות בעיר ומטבע הדברים מתרחקים ומחפשים פתרון בערים העוטפות אותה. בהתאם לכך, הביקוש לדירות בעיר צפוי להמשיך ולהתגבר והשקעה בקרקע בתכנית ח-500 עשויה להתברר כהחלטה חכמה,

בנוסף, מחירי הקרקעות בפרויקט ח-500, המשווקות על ידי שלל חברות בשוק, אינם גבוהים ביחס לפרויקטים מקבילים בתל אביב והרצליה כמו חוף התכלת ושדה דוב. למעשה, מחיר הקרקע הממוצע למ"ר כפי שמשווק היום משקף מחיר של כ-400,000 ₪ עבור דירה, מחיר נמוך בהרבה מאשר פרויקטים אחרים במרכז שנמצאים פחות או יותר באותו שלב תכנוני כמו אלה שציינו מעלה. לכן, סביר להניח שאי שם בעתיד, בשלבי הבנייה, הסכום הזה יתורגם לתשואה לא רעה.

כמובן, כמו בכל פרויקט כזה בנקודת הזמן הזאת, חשוב לקחת בחשבון גם את אלמנט הסיכון היות וקשה לדעת בוודאות, עוד לפני תכנון השכונות עצמן, לאיזה מטרה יהיה מיועד כל אחד מחלקי השטח בפרויקט ח-500, או במילים אחרות, לבצע את ההשקעה בחכמה ורק דרך חברות שיווק שאתם יכולים לסמוך עליהן.

דילוג לתוכן