יום רביעי   |   27 מרץ    |   
דף הבית / חדשות נדל"ן / נדל"ן - מגזין / הסיפור של הדיירות מרחוב מיכל בתל אביב

הסיפור של הדיירות מרחוב מיכל בתל אביב

כל אחד מאתנו היה שמח לרשת דירה אולם לרשת דירה אומר ככל שהנראה שמישהו שבקרוב אלינו מאוד נפטר. הנסיבות בירושת דירה הן לא תמיד משמחות (לרוב לא משמחות) ובדרך כלל הדירה שיורשים היא של בן משפחה קרוב. באחד הסיפורים היותר מוזרים אך מרתקים של השנים האחרונות כולנו שמענו בחדשות את הסיפור של הדיירות מרחוב מיכל בת"א. אדם טוב לב, שחי לו לבד וערירי ובבעלותו בניין עם מספר דירות ברחוב מיכל בתל אביב, נפטר בטרם עת בשל מחלה בעודו רק בגיל 55 ומוריש את הדירות שבבעלותו לדיירות ששכרו ממנו את הבתים לאורך השנים.

הבניין ברחוב מיכל 20 בתל אביב:

ברחוב מיכל 20 בתל אביב יש בניין קומות מיושן, שהיה בבעלותו של אורי גלעדי אותו ירש מאמו על פי הסיפורים. לצד הדירות בבניין הייתה בבעלותו דירה נוספת באחד הרחובות הסמוכים וסך הכול היה בעלים של 7 דירות. בבניין ברחוב מיכל היו 4 שוכרות שהיו ביחסים נהדרים עם מר אורי גלעדי ומשום שהיה חי לבד ובני משפחתו לא גילו בו עניין לאורך השנים, נרקמו מערכות יחסים מיוחדות בין אורי לבין יתר השוכרות כך שאפילו בחודשים האחרונים לחייו הן התנדבו בתורות לסייע לו בכל שהוא צריך באשפוז בבית החולים, בדאגה לסידוריו וכמובן ל2 החתולים שלו. 2 דירות בבניין הוא לא שכר כיוון שגידל בהם את החתולים שלו.

על המנוח – אורי גלעדי:

אין הרבה מידע על אורי גלעדי שהתפרסם לציבור, אולם סופר שהוא ירש את הבניין מאימו בטענה שלא רצתה שהוא יהיה לבד. כך חי לו לאורך השנים כרווק בודד וגידל באהבה את 2 החתולים שלו ג'ינג'י ואפורי. בגיל 55 בלבד הוא נפטר ממחלה לאחר מאבק של חודשים ממושכים בהם זכה לליווי צמוד מטעם הדיירות, זאת לזכר היחסים הטובים ביניהם לבינו לאורך השנים.

ההתנגדות לירושה מצד בני המשפחה הרחוקים:

כאשר הוגשה הבקשה לקיום צו ירושה ארבעה בני משפחה רחוקים של אורי התנגדו לצו בטענה שהדיירות ניצלו אותו מתוך כוונה במזיד לרשת את הדירות וכן שהוא לא היה צלול כאשר הכין את הצוואה. את המתנגדים ייצג עורך הדין בועז קראוס שבמהלך המשפט הציע לבני המשפחה לסגת מהבקשה שלהם והתפטר מתפקידו. חלק הקשיבו לעצתו ואילו האחרים שכרו את עורכת הדין אתי סדיס כדי להמשיך את תהליך התביעה. את הדיירות מבניין מיכל 20 ייצג עורך הדין יוכי כדיר-פז וטענו כי צוואת אורי משקפת את רצונו שהדיירות ידאגו לחתוליו כשלא יהיה ואלה לא יזרקו לרחוב, כמו גם ברצונו לגמול להן על שנים של יחסים טובים בין הצדדים כאשר בני המשפחה לא גילו בו עניין כלל לאורך השנים ואילו בחודשים האחרונים לחייו מי שטיפלו בו היו הדיירות.

פסק הדין של השופטת קרן גיל:

השופטת קרן גיל קבעה כי בהתאם לראיות שהוצגו בבית המשפט, שבין היתר כללו גם הקלטת ווידיאו של אורי מקריא את צוואתו מול שני עדים ועורך דינו, כי הצוואה תתקיים כמתוכנן והדיירות יקבלו את 7 דירותיו של אורי לפי החלוקה שלו המפורטת בצוואה. נוסף לכך בני המשפחה שהתנגדו נשאו בעלויות משפטיות של מעל 120 אלף שח. השופטת אמרה שבמהלך העדויות גילתה שבני המשפחה לא היו בקשר עם המנוח מעולם ואלה שכן התרעו עמו עשו זאת לפני עשרות שנים וכלל לא היה קשר בין הצדדים לאורך השנים ולא גילו בו עניין. כמו כן לאור העובדה שעל פי חוות דעת מקצועית אורי היה צלול בעת עריכת צוואתו הוחלט לקיימה כרצונו.

דילוג לתוכן