להזמנת תורים 03-624-8586 | info@oren-zarif.co.il | סניפים: בני ברק | ירושלים
חדשות
דף הבית / שיווק / המדריך למתחילים: אוטומציה שיווקית

המדריך למתחילים: אוטומציה שיווקית

כמעט כל מי שעובד בתחום השיווק, בימים עמוסים במיוחד, מייחל ליום שבו המיילים יישלחו אוטומטית, הפוסטים החדשים ייעלו, והלידים ייאספו ויישמרו מעצמם ברשימות מסודרות ומאורגנות.

למזלנו, ישנו פתרון. הפתרון הזה לא רק מבצע חלק מהמטלות שלנו בעצמו, הוא גם הופך את כל ההליך השיווקי ליעיל יותר – בלי להפוך אותו לרובוטי וחסר אנושיות, כמו בסרט מדע בדיוני גרוע במיוחד.

הפתרון הזה הוא אוטומציה שיווקית.

מה היא אוטומציה שיווקית?

בקצרה, אוטומציה שיווקית היא הגדרה לתוכנה שמבצעת הליכים שיווקים באופן אוטומטי בשבילך. התוכנה בנויה כך שהיא עוזרת לך לתעדף את המשימות הבאות שלכם, בצורה חלקה ויעילה. אבל מה זה אומר לנו, כמשווקים?

בניגוד לאוטומציה בייצור, שמחליפה את עובדי המפעל ברובוטים, אוטומציה בשיווק לא הופכת את העבודה הקיימת שלנו ללא רלוונטית. נהפוכו – היא פשוט הופכת אותה ליותר יעילה. היא מפנה לנו יותר זמן ולא פוגעת באותנטיות התוכן שאנחנו מייצרים, כך שאפשר להגיע למטרות שלנו מהר יותר.

המטרה העיקרית בשיווק, בסופו של יום, היא להוביל לרווחים גדולים יותר לחברה שלך – בין אם אתה שכיר או עצמאי. כדי לעשות זאת, אנחנו חייבים להביא טראפיק לאתר שלנו, להמיר אותו ללידים ולסגור אותם כלקוחות. כאן תחום האוטומציה השיווקית נכנס לתמונה – בשלבי ההמרה והסגירה.

איך להשתמש באוטומציה שיווקית

משווקים בארץ משתמשים בעיקר במייל כדי לייצר לידים. מייל מפוצץ אחר מייל מפוצץ לרשימת התפוצה, בתקווה שכמה מהם יגיבו ויגיעו למעמד הקנייה. אבל האם הם באמת עובדים? אולי לכם, לפעמים. אבל המציאות, כמו תמיד, מסובכת יותר.

חייבים להכיר במציאות: במקרים רבים, אתם מבזבזים זמן וכסף בשיווק מוצרים ושירותים לאנשים שלאו דווקא מעוניינים במה שיש לכם למכור, שיכולים לעזוב את הרשימה בכל עת.

לדעתנו, זוהי אינה דרך טובה לבצע שיווק. אבל, עם אוטומציה שיווקית, הכל משתנה: באמצעותה ניתן לטפח את רשימות הלידים שלכם במהלך כל תהליך הקניה – דרך מתן מסרים ממוקדים מאוד ומותאמים אישית לכל ליד וליד, שמטפלים בחסמים הספציפיים שמונעים מהם לרכוש.

הנה דוגמה טובה למערכת אוטומטית לשיווק במייל:

  1. אתם שולחים הזמנה במייל להוריד את המדריך הזה, או להיכנס לקישור אליו, לרשימה ממוקדת של אנשי קשר.
  2. אתם שולחים מייל תודה לכל אלו שהגיבו למייל הראשון והורידו או נכנסו לקישור להמדריך.
  3. כמה ימים לאחר מכן, אתם שולחים מייל עוקב לאלו שהורידו את המדריך, שמציע להם קישור לסקר או מחקר שבוצע בנושא מכיוון שהם הפגינו בו עניין.
  4. כאשר מישהו או מישהי מגיבים למייל העוקב ומורידים או נכנסים לקישור עם הסקר או המחקר, צוות המכירות או הלקוח שלכם יקבל אוטומטית הודעה על כך, כדי שיוכלו להוסיף אותם כליד. אדם זה הוא הרבה יותר ממוקד ונחשב לליד הרבה יותר איכותי, שככל הנראה יגיע רחוק יותר בהליך הרכישה.

עכשיו שימו את עצמכם בנעלי הליד הפוטנציאלי. אם אתם הייתם מקבלים מידע מחברה מסוימת על המוצרים או השירותים שלהם, לא תעדיפו לקבל מיילים כמו אלו שציינו מקודם, מאשר מיילים מפוצצים שאפשר לזהות מיד שנשלחו לאלפי אנשים?

אישי ומותאם למידות שלך

המייל מרגיש אישי, מותאם בדיוק למידות שלך ותלוי ברמת האינטראקציה שאתה מעוניין לבצע עם החברה. משום שהשליטה נמצאת בידיים שלך, הסיכוי שתסמוך על החברה גדל. ובסופו של דבר, סביר יותר שתקנה ממנה.

זהו הבסיס לאוטומציה שיווקית. לתת לך, כמשווק, את היכולת להתמקד על אנשי קשר ולשלוח להם תוכן שישתנה לפי ההתנהגות שלהם. אתם נותנים להם את המידע שהם צריכים כשהם צריכים אותו. אתם מקלים את תהליך הקניה. כתוצאה מכך, קצב ההמרות והרווחים יגדל.

יעניין אתכם

מתחם העיצוב הענק - דיזיין סיטי

עולם עיצוב הבית בירושלים שובר שיאים: מעל 15 אלף מטר הושכרו בתוך 4 חודשים בלבד בדיזיין סיטי!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *